FESTIWAL MAŁYCH PRAPREMIER


Festiwal Małych Prapremier


SPEKTAKLE

TEATR LALKI I AKTORA W WAŁBRZYCHU

 

KRÓLIK, SŁOŃ I TERESKA…

wg powieści „Z powrotem… czyli fatalne skutki niewłaściwych lektur” Zbigniewa Batki

 

prapremiera: 13 września 2015

 

Najpierw wyrzuciłem na brzeg walizkę. W chwilę później, mijając pochyloną nad wodą wierzbę, uchwyciłem się mocno wiotkich gałązek. Łódź umknęła mi spod nóg, porwana impetem, z jakim tamci gnali przed siebie. Nikt niczego nie zauważył. Wyskoczyłem na brzeg i przypadłem twarzą do ziemi. Chłodna rosa ziębiła rozpalone policzki. Do ucha wlazł mi trzmiel i buczał swą prostą piosenkę.

Odczekałem chwilę, kichnąłem, wstałem, odszukałem walizkę i z przylepioną do czoła czterolistną koniczyną ruszyłem w drogę.

Zbigniew Batko

 

„Królik, Słoń i Tereska…” to szalona podróż w głąb siebie. Elementarne pytania: „kim jestem?” „kim będę?” zadają sobie zarówno dorośli, jak i małe dzieci. Sprawa tożsamości jest sprawą fundamentalną dla człowieka i jego rozumienia świata. To, jak wyglądamy, jak się zachowujemy, jak przeżywamy, jest sumą wszystkich zdarzeń, które w życiu nam się przytrafiają. Ale każdy, zwłaszcza już ten troszkę starszy, zadaje sobie przynajmniej raz w życiu pytania: A co by było, gdybym wtedy postąpił inaczej? A co by było, gdybym teraz cofnął się o kilka lat? kroków? chwil?

 

Spektakl oparty na powieści Zbigniewa Batki „Z powrotem… czyli fatalne skutki niewłaściwych lektur” to surrealistyczna bajka, w której towarzyszymy nietuzinkowym postaciom w ich odkrywaniu własnej, często skrywanej tożsamości. Królik, Zielony Koń, Pingwin, Jaskułka (to nie błąd!) i inni z domku na żółtych półbutach udowodnią, czym jest prawdziwa przyjaźń i jak bardzo inność może być kolorowa. Chyba że ktoś zdecyduje inaczej…

 

Uwaga! Uwaga! Weź walizkę i przyjdź „Z powrotem…”

 

adaptacja i reżyseria: Jerzy Jan Połoński │współpraca scenariuszowa, asystent reżysera: Anna Retoruk │scenografia i kostiumy: Dariusz Panas │muzyka: Michał Kowalczyk │ obsada: Anna Jezierska, Bożena Oleszkiewicz, Aleksandra Paprocka, Natalia Wieciech, Jakub Grzybek, Kamil Król, Seweryn Mrożkiewicz, Paweł Pawlik

 

 czas trwania spektaklu: 70 minut │wiek: 6+

 

 

WROCŁAWSKI TEATR LALEK

 

Joanna Gerigk

PO SZNURKU

na podstawie tekstów Piotra Gęglawego i Romka Zańki

 

Wrocławski Teatr Lalek
  
 

 

prapremiera: 11 października 2014

 

W domu samotnego, starzejącego się pisarza pojawiają się niespodziewani goście: Piotr i pani Ania – ludzie jakby nie z tego świata, obdarzeni dziecięcą radością życia i nieograniczoną wyobraźnią. Każdy przedmiot codziennego użytku, każde słowo wypowiedziane przez bohatera może stać się dla nich inspiracją dla niezwykłej opowieści. Wciągając pisarza w swoje żywiołowe narracje, nieoczekiwanie budzą w nim nowe siły twórcze.

 

Odwołujące się do tradycji teatru przedmiotu, oparte na zaskakujących skojarzeniach i absurdalnym poczuciu humoru przedstawienie Joanny Gerigk pobudza wyobraźnię i rozwija dziecięcą kreatywność. To próba pokazania małym widzom, jak z rzeczy codziennego użytku można stworzyć najbardziej niesamowite światy. Dzieci na widowni będą się jednak nie tylko świetnie bawić, ale też otrzymają ważną lekcję empatii i tolerancji wobec tych, którzy nie do końca wpisują się w społeczne normy.

 

Spektakl inspirowany twórczością Piotra Gęglawego – podopiecznego szczecińskiej Fundacji Pod Sukniami, propagującej sztukę naiwną, uczestnika Warsztatów Terapii Zajęciowej organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym.

 

 reżyseria: Joanna Gerigk │scenografia: Jan Polívka │muzyka: Sebastian Ładyżyński │konsultacja choreograficzna: Jacek Gębura │obsada: Józef Frymet , Tomasz Maśląkowski,  Anna Zych (gościnnie)

 

 

czas trwania spektaklu: 60 minut │wiek: 10+

 

 

 

TEATR „MASKA” W RZESZOWIE

 

Swietłana Bień

NAJMNIEJSZY SAMOLOT NA ŚWIECIE

 

 
 

 

prapremiera: 4 maja 2014

 

Bohaterem naszej historii jest samolot. Taki, jakich wiele, tylko nieduży. Właściwie to zupełnie mały, a wręcz najmniejszy na świecie. Jego koledzy – duże i trochę zarozumiałe samoloty – często dokuczają mu z tego powodu. Jeśli i Wam zdarzyło się usłyszeć, że jesteście zbyt mali, aby z kimś się bawić lub czymś zajmować, wiecie doskonale, że nie jest to przyjemne. Małemu samolotowi było bardzo przykro, kiedy od ciągle zajętych „bardzo ważnymi sprawami” kolegów słyszał, że taki mikrus do niczego się nie nadaje. Kiedy już prawie im uwierzył, że mały to znaczy nieważny, spotkał największego psa na świecie. I być może Was to zdziwi, ale okazało się, że to właśnie on, tylko on – maleńki samolot, którego jeden bardzo niesympatyczny kolega nazwał „komarem ze śmigłem” – może pomóc największemu i bardzo nieszczęśliwemu psu. Co było dalej? Czy samolot wywiązał się ze swojej bardzo ważnej misji? O tym opowiemy Wam podczas przedstawienia.

 

Spektakl uczy, że każdy z nas jest ważny i może dokonać wielkich rzeczy, jeśli tylko uwierzy w siebie i będzie pamiętał, że czasem wmawiamy sobie, że wszystko przepadło, zamiast spróbować poszukać wyjścia z trudnej sytuacji. Wyjścia, które mamy często na wyciągnięcie ręki…

 

tłumaczenie: Katarzyna Litwin │reżyseria: Igor Kazakov │scenografia: Tatiana Nersisian │muzyka: Swietłana Bień │choreografia: Marta Bury │obsada: Kamil Dobrowolski, Henryk Hryniewicki, Kamila Korolko, Piotr Pańczak, Natalia Zduń

  

czas trwania spektaklu: 55 minut │wiek: 4+

 

 

TEATR ANIMACJI W POZNANIU

 

Marta Guśniowska

A NIECH TO GĘŚ KOPNIE!

 

 
 

 

prapremiera: 5 grudnia 2014

 

Któż z nas nie widział Gęsi przechadzającej się beztrosko po wiejskim podwórku? Długaśna szyja, śmieszne, kłapiaste stopy – Gęś jak to Gęś. Ale czy tak naprawdę Ją znamy? Czy zastanawialiście się kiedyś, co w takiej Gęsi siedzi? O czym myśli? O czym marzy? Twórcy spektaklu „A niech to Gęś kopnie!” zadali sobie to trudne pytanie i ku wielkiemu zdziwieniu odkryli smutną prawdę: Gęś – przynajmniej ta nasza – ma depresję. Jest chuda, brzydka i nie ma przyjaciół – jedyne, co ma, to ów wielki smutek, przyczepiony do niej mocno, niczym jesienny liść do podeszwy mokrego buta. Czy Gęś odnajdzie swoje szczęście? Czy uśmiech na powrót zagości na jej dziobie? Przekonacie się o tym, oglądając nasz pełen humoru spektakl o poszukiwaniu sensu w życiu, o wielkiej sile przyjaźni oraz szczęściu, które może nas spotkać nawet wtedy, kiedy najmniej się go spodziewamy… Zapraszamy!

 

Spektakl bierze udział w 21. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

 

reżyseria: Marta Guśniowska │scenografia: Julia Skuratova │muzyka: Piotr Nazaruk │obsada: Elżbieta Węgrzyn, Mariola Ryl-Krystianowska, Krzysztof Dutkiewicz, Marek Cyris, Marcin Ryl-Krystianowski

 

czas trwania spektaklu: 55 minut │wiek: 9+

 

  

TEATR BAJ WARSZAWA

 

Berta Hiriart

JEŚLI NIE POWIESZ, KTO BĘDZIE WIEDZIAŁ?

(tytuł oryginału: “Si no lo cuentas tú, ¿quién lo sabrá?”)

 

 
 

 

prapremiera światowa (Meksyk): 3 maja 2014

prapremiera polska: 28 czerwca 2014

 

Twórcy spektaklu dzięki różnym środkom teatralnym: grze aktorów, multimediom, lalkom, przedmiotom, muzyce, zabierają widzów w podróż w czasie i przestrzeni. Przenoszą ich w lata czterdzieste ubiegłego wieku, do mrocznego okresu II wojny światowej. Droga prowadzi z Polski do Meksyku przez Rosję, Persję i Indie. Niektóre z odwiedzanych miejsc są przerażające, inne niezwykłe. Bohaterami spektaklu jest rodzeństwo – Irena i Jurek, którzy mają zaledwie 10 i 13 lat. Wojna sprawia, że tracą kraj i rodzinę. Udaje im się przetrwać i zachować, mimo trudnych doświadczeń, siłę ducha i chęć życia.

 

Spektakl powstał jako koprodukcja polsko-meksykańska w ramach projektu „Dzieci z Santa Rosa”. Przedstawia odyseję Polaków deportowanych z kraju po sowieckiej inwazji na Polskę. Ich wojenna wędrówka skończyła się w Meksyku, w willi Santa Rosa, gdzie mogli doczekać końca wojny. Celem projektu było przypomnienie mało znanych wydarzeń z czasu drugiej wojny światowej łączących oba kraje – Polskę i Meksyk. Sztuka powstała na podstawie wspomnień uczestników tych wydarzeń.

 

Spektakl został zrealizowany we współpracy Teatru Baj i Narodowego Instytutu Sztuk Pięknych w Meksyku (INBA – Instituto Nacional de Bellas Artes).

 

tłumaczenie: Piotr Zieliński │reżyseria: Ewa Piotrowska │scenografia: Edyta Rzewuska │muzyka: Gonzalo Macías │projekcje wideo: Sara Ramos │obsada: Hanna Kinder-Kiss, Magdalena Dąbrowska, Kamil Król / Marek Zimakiewicz, Elżbieta Bieda, Jan Plewako, Marcin Marcinowicz, Andrzej Bocian, Natalia Kiser, Piotr Michalski

 

czas trwania spektaklu: 90 minut │wiek: 12 +

 

 

MIEJSKI TEATR MINIATURA GDAŃSK

 

BŁĘKITNA PLANETA

wg sztuki Andriego Snæra Magnasona

na licencji NORDISKA ApS. – Kopenhaga

 

 
 

 

 

prapremiera: 17 maja 2014

 

Spektakl „Błękitna planeta” jest polską prapremierą sztuki Islandczyka Andriego Snæra Magnasona. To teatralna adaptacja wielokrotnie nagradzanej książki „Historia błękitnej planety”, m.in. Nagroda Literacka im. Janusza Korczaka, przetłumaczonej na ponad 30 języków. Książka opowiada o planecie zamieszkanej wyłącznie przez dzieci, na której pewnego razu pojawia się pierwszy dorosły, sprzedawca kosmicznych odkurzaczy Cezary Nakręcony – w ten sposób rozpoczyna się pełna magii, piękna, ale i zmagań przygoda.

 

To historia o rozwoju społeczności, której członkowie mają czyste serca pełne niekończącej się młodości. Kiedy na planecie pojawia się człowiek, który chce wykorzystać tę młodość, wszystko się zmienia. Jednak jak każda dobra bajka i ta kończy się dobrze, choć zostawia dzieci z nowym doświadczeniem i zadaje pytanie, czy potrafimy przekształcić to doświadczenie w coś pozytywnego.

 

„Historia błękitnej planety” jest wpisana w intensywną debatę o ochronie przyrody i naturalnych zasobów, która toczy się na Islandii. Pokazuje między innymi, jak politycy dla własnych korzyści wykorzystują fałszywą retorykę dla zmylenia wyborców i jakie to może mieć konsekwencje. Ale pomimo tego, że książka była napisana w bardzo konkretnych okolicznościach, ma dużo szerszy wymiar, zadając pytania o naszą odpowiedzialność za Ziemię jako całość. – mówi reżyser Erling Jóhannesson.

 

Przedstawienie powstało w ramach projektu „Blue Planet” dofinansowanego z funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii, oraz środków krajowych.

 

tłumaczenie: Agnieszka Kochanowska │reżyseria: Erling Jóhannesson │asystentka reżysera: Zofia Smolarska │II asystent reżysera: Tomasz Kaczorowski │scenografia: Iza Toroniewicz │muzyka: múm│obsada: Jakub Ehrlich, Magdalena Żulińska, Wioleta Karpowicz, Piotr Kłudka, Wojciech Stachura, Jakub Zalewski

 

czas trwania spektaklu: 1 h 45 min z przerwą │ wiek: 7+

 

 

TEATR LALKI I AKTORA „KUBUŚ” W KIELCACH

  

PAN BAM I PTAK AGRAFKA

wg opowiadania Andrzeja Kuby Sielskiego

pantomima dla dzieci

 

 
 

 

prapremiera: 9 stycznia 2015

 

Poetycka, wzruszająca, ale i zabawna opowieść o przyjaźni i towarzyszących jej odczuciach. Radość spotkania, wzajemne oswajanie się, szczęście bycia razem, a potem smutek po utracie przyjaciela, tęsknota.

 

„Pan Bam i ptak Agrafka” to historia przyjaźni zapisana emocjami. Przedstawiona bez słów, sugestywną ekspresją ciała, wyrazistą mimiką, czytelnym gestem i ruchem aktora.

 

Pan Bam wiódł samotne, ale całkiem wesołe życie. Dzięki umiejętności rozśmieszania każdego dnia poprawiał humor sobie i innym. Pewnego razu spotkał Agrafkę – ptaka ze złamanym skrzydłem. I zaprzyjaźnił się z nią… od pierwszego wejrzenia. Już nie był sam, zabrał Agrafkę do domu i otoczył ją troskliwą opieką. Od tej pory wspólnie spędzali czas i cieszyli się swoim towarzystwem. Aż do niespodziewanego rozstania, kiedy to Agrafka zgubiła się na zatłoczonym, gwarnym festynie. Zrozpaczeni przyjaciele, szukając się nawzajem, trafili do zaczarowanej krainy – labiryntu, w której przechodząc przez kolejne drzwi, można było znaleźć się w różnych dziwnych i zaskakujących miejscach. Czy w tej tajemniczej krainie Bam i Agrafka odnajdą wreszcie drogę do siebie? A smutek i tęsknotę zastąpi radość ponownego spotkania?

 

inscenizacja i reżyseria: Bartłomiej Ostapczuk │scenografia i kostiumy: Bartłomiej Ostapczuk │lalki: Mateusz Mirowski │muzyka: Maja Pietraszewska-Koper │reżyseria świateł: Andrzej Król │charakteryzacja: Aleksandra Plewako-Szczerbińska │obsada: Jolanta Kęćko, Andrzej Kuba Sielski, Ewa Lubacz, Małgorzata Sielska, Mikołaj Biernacki, Michał Olszewski

 

czas trwania spektaklu: 55 minut │wiek: 4+

 

 

OLSZTYŃSKI TEATR LALEK

 

Honorata Mierzejewska-Mikosza

doMY

 

 
 

 

prapremiera: 22 lutego 2015

 

Dom. Co to takiego? Kiedy zamkniemy oczy, co widzimy; jakie słyszymy w nim dźwięki? Z czego jest zbudowany? Z drzwi, dywanu, stołu, ulubionej książeczki, gwizdka czajnika, kapiącego kranu, a może tworzą go mama, tata lub braciszek? Zadajemy pytania i próbujemy, jak z porozrzucanych puzzli, zbudować odpowiedzi. Tyle wyobrażeń i marzeń o domu, ile dzieci zasiądzie na widowni. Chcemy porozmawiać z małymi widzami o tym, co w nim robimy i co możemy zrobić dla niego?

 

Bezdomki zabiorą widzów w podróż po wspomnieniach związanych z domem, wspólnie zbudują cztery kąty, zapełnią je swoimi ulubionymi przedmiotami, odnajdą w pamięci i na fotografiach domowników, będą łowić charakterystyczne dla niego dźwięki. Gdzie jest dom? Tam, gdzie żyjemy, jemy, sprzątamy, kochamy, bawimy i śnimy.

 

Zapraszamy do fascynującej podróży po zakamarkach rodzinnego domu. Inspiracją do stworzenia autorskiego scenariusza była sztuka Stefana Themersona „Pan Tom buduje dom” oraz „Ojczyzna” Krystyny Miłobędzkiej.

 

scenariusz i reżyseria: Honorata Mierzejewska-Mikosza │scenografia: Joanna Jaśko-Sroka │muzyka: Jarek Kordaczuk │obsada: Hanna Banasiak, Jarek Cupriak, Mateusz Mikosza, Marcin Młynarczyk, Alicja Wroniszewska

 

czas trwania spektaklu: ok. 75 minut │wiek: 4+

 

 

 

WROCŁAWSKI TEATR LALEK

 

Maria Wojtyszko

SAM, CZYLI PRZYGOTOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

komedia muzyczna dla młodzieży

 

 
 

 

prapremiera: 8 marca 2014

 

Tytułowy bohater – trzynastoletni Samuel – wydaje się być typowym klasowym outsiderem: pochodzi z inteligenckiej rodziny, nosi okulary, nie uprawia sportu, a wolny czas spędza przy pianinie. Szkolni koledzy (oczywiście) lekceważą go, a dziewczyny (rzecz jasna) nie zwracają na niego uwagi. Ten pozornie schematyczny obraz szybko się komplikuje. Zgodne małżeństwo rodziców Sama rozpada się, w jego życiu pojawia się Ta Jedyna, a wszystko razem sprawia, że chłopiec zaczyna mieć problemy w szkole.

 

Spektakl Marii Wojtyszko i Jakuba Krofty (duet dramaturgiczno-reżyserski znany m.in. z „Madame” warszawskiego Teatru na Woli i „Pacana. Historii o miłości” Wrocławskiego Teatru Lalek) żongluje stereotypami trwale obecnymi w teatrze i literaturze dla młodzieży. Nikt – klasowy kujon, tępy osiłek, idealny ojciec, przedstawicielka pedagogicznego „betonu” – nie jest tu tym, kim się początkowo wydaje; bohaterowie wypadają z ról, przypisanych im odruchowo przez widzów, a każde wydarzenie sceniczne okazuje się mieć drugie dno. Z tą slapstickową grą pozorów korespondują rysowane grubą kreską kostiumy i scenografia Anny Chadaj. Groteskowość świata przedstawionego wynikająca z przyjętej komediowej konwencji pomaga młodym widzom zbudować minimum dystansu do bolesnej problematyki spektaklu – bo historia Sama, któremu po rozwodzie rodziców rozpada się świat, musi być (statystycznie rzecz biorąc) również historią wielu z nich.

 

„SAM, czyli przygotowanie do życie w rodzinie” to także gorzka satyra na system edukacji, obnażająca słabość szkoły jako instytucji, która ma przygotować uczniów nie tylko do kolejnych egzaminów, ale do życia – w rodzinie i poza nią. Spektakl ukazuje, jak bardzo obraz świata kreowany przez szkołę odbiega od rzeczywistego. To groteskowe zderzenie początkowo wywołuje śmiech, ale nie należy dać się zwieść. Komediowo-musicalowy kostium spektaklu podszyty jest smutkiem. Samotność głównego bohatera to bowiem coś więcej niż historia pojedynczego przypadku – to samotność całego pokolenia, nie znajdującego oparcia w tradycyjnych instytucjach opiekuńczych.

 

Spektakl otrzymał NAGRODĘ ZA NAJLEPSZY SPEKTAKL 20. OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU NA WYSTAWIENIE POLSKIEJ SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ.

 

reżyseria: Jakub Krofta │scenografia: Anna Chadaj │muzyka: Grzegorz Mazoń │obsada: Kamila Chruściel, Agata Kucińska, Marta Kwiek, Patrycja Łacina-Miarka, Grzegorz Mazoń, Radosław Kasiukiewicz, Marek Koziarczyk, Konrad Kujawski

 

 

czas trwania spektaklu: 80 minut │wiek: 13+

 

 

TEATR IM. H. CH. ANDERSENA

  

Gro Dahle i Svein Nyhus

ZŁY pan

 

 
 

 

prapremiera: 23 listopada 2014

 

Autorem oryginału – książki – „Zły pan” jest norweska pisarka Gro Dahle. Chyba po raz pierwszy w literaturze dla dzieci tak mocno i dokładnie opisano sytuację rodziny obciążonej problemem agresji. Mama, tato i syn Boj borykają się z problemem agresji ojca, z którego w momentach „trudnych” wychodzi „zły pan”, a dokładnie „źli panowie”: ten, co krzyczy, ten, co bije, ten, co niszczy meble, ale i ten, co płacze i potem przeprasza… Książka Gro Dahle zrobiła międzynarodową karierę, bowiem okazało się, że problem agresji w rodzinie dotyczy dzieci pod każdą szerokością geograficzną.

 

Lubelski spektakl „Zły pan” jest polską prapremierą, a reżyserii podjęła się Simone Thiis, norweska aktorska i reżyser, szefowa Teater Nova z Tonsberg. We współpracy ze scenografką Caroline Berg i kompozytorem Andreasem Mjosem przygotowali materiał spektaklu, który nie jest w swym temacie ani łatwy, ani miły. Ale ważny! Jak mówi sama Gro Dahle, jej książka nie jest książką, którą babcie będą kupować swoim wnukom pod choinkę. Ale ważne jest, by właśnie ta książka znalazła swoje miejsce na półkach szkolnych czy osiedlowych bibliotek.

 

Projekt przygotowywany we współpracy z Biurem Rzecznika Praw Dziecka w Warszawie, Wydziałem Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Lublin oraz Wydawnictwem Ene Due Rabe, wydawcą polskiej wersji książki „Zły pan” oraz innych książek Gro Dahle. Honorowy patronat na projektem „Zły pan” objęła Ambasada Królestwa Norwegii w Warszawie, Rzecznik Praw Dziecka oraz Lubelski Kurator Oświaty.

 

scenariusz i reżyseria: Simone Thiis (Norwegia) │tłumaczenie scenariusza: Agnieszka Jagiełło │asystent reżysera: Daniel Arbaczewski │scenografia i kostiumy: Caroline Berg (Norwegia) │muzyka: Andreas Mjos (Norwegia) │obsada: Mirella Rogoza-Biel, Konrad Biel, Kacper Kubiec, Wioletta Tomica, Daniel Arbaczewski, Mateusz Kaliński

 

 czas trwania spektaklu: 50 minut │wiek: 6+

 

 

 

TEATR LALKI I AKTORA W WAŁBRZYCHU

 

SACHEM. WÓDZ CZARNYCH WEŻY

wg noweli „Sachem” Henryka Sienkiewicza

 
 

premiera: 28 lutego 2015

 

 

„Sachem. Wódz Czarnych Węży” to współczesna adaptacja noweli „Sachem” Henryka Sienkiewicza. Opowiada historię brutalnej napaści Niemców na indiańską wioskę Chiaviatta, z której ratuje się jedynie mały chłopiec. Po latach powraca jako ostatni z plemienia legendarnych Czarnych Węży, by dokonać zemsty na swoich oprawcach.

 

Twórcy spektaklu chcą nakłonić młodych widzów do namysłu nad umownością naszej tożsamości oraz trudnościami w komunikacji międzykulturowej. Poruszają problem bezradności człowieka wobec globalnych przemian oraz upadku systemów wartości, a co za tym idzie – nieuchronności zła. Korzystają z zapomnianej już dziś siły przekazu słownego – przypowieści, legendy, pieśni. Muzycznie łączą etniczne motywy indiańskie ze współczesnymi nurtami nu-disco i deep house.

 

Przedstawienie łączy środki klasycznego teatru formy z umowną i wielofunkcyjną scenografią. Całość utrzymana jest w konwencji teatru w teatrze.

 

Produkcja spektaklu została dofinansowana w ramach Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa” realizowanego z okazji obchodów 250-lecia teatru publicznego w Polsce. Konkurs organizuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Spektakl bierze udział w II etapie Konkursu.

 

adaptacja i reżyseria: Martyna Majewska │ scenografia, kostiumy i lalki: Anna Haudek │ muzyka: Dawid Majewski │ obsada: Anna Jezierska, Sylwia Nowak, Bożena Oleszkiewicz, Aleksandra Paprocka, Natalia Wieciech, Jakub Grzybek, Zbigniew Koźmiński, Seweryn Mrożkiewicz, Paweł Pawlik

 

czas trwania spektaklu: 65 minut │wiek: 13+

 

 

PATRONAT HONOROWY:


MINISTERSTWO KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO



PREZYDENT WAŁBRZYCHA
FESTIWAL DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW:


MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO



GMINY WAŁBRZYCH